Emilia Blom
UI/UX Design, Content Strategy & Illustration

blog

Blog

Hermione Granger på SXSW Interactive

När jag läser igenom programmet till SXSW Interactive som börjar på fredag känner jag mig lite som Hermione Granger  i Harry Potter och Fången från Azkaban när hon inser att hon aldrig kommer kunna läsa alla skolämnen samtidigt för att hon inte kan vara på två platser samtidigt. Eller kan hon? Det tog mig ett bra tag bara att skumma igenom det gigantiska utbudet bestående av över 800 programpunkter. Jag dog lite.

Nedan följer i alla fall ett axplock av saker jag tycker verkar roliga/intressanta/knasiga - alltså helt enkelt lite extra värda att gå på. Jag bestämde mig för att länka både till den officiella sajtens schema och till lanyrd.com som har gjort en (mycket bättre) inofficiell guide här. Puh.

Tar gärna emot tips på hur man kan klona sig, alternativ resa i tiden. Jag testar gärna prototyper av Time Turner Necklace om ni har några på lager.

Fredag, 11 mars

Your Meetings Suck and It's Your Fault Officiella schemat här.

Play at Work: Agile Games for Productive Teams Officiella schemat här.

Not My Job: The Ultimate Content Strategy Smackdown Officiella schemat här.

Lördag, 12 mars

Designing Stuff Kids Will Use and Love Officiella schemat här.

What Comic Books Can Teach Mobile Application Designers Officiella schemat här.

No. Great Minds Do Not Think Alike Officiella schemat här.

Söndag, 13 mars

The Music of Interaction Design Officiella schemat här.

Designing iPad Interfaces - New Navigation Schemas Officiella schemat här.

The Evolving Workplace: Environments, Methods, Trends and Management Officiella schemat här.

Do Tablets Dream of Electric News Officiella schemat här.

Keynote: Christopher Poole (grundare av 4chan/Canvas) Officiella schemat här.

27 (Fun!) Ways to Kill Your Online Community Officiella schemat här.

Måndag, 14 mars

Can The Games Industry Learn From Web UX Officiella schemat här.

I'm So Productive, I Never Get Anything Done Officiella schemat här.

Apps, APIs & Syndication: Creativity in the Post-Website Era Officiella schemat här.

Comedic Communication: Developing User-centered Humor Design Officiella schemat här.

Interactive Narratives: Creating the Future of Storytelling Officiella schemat här.

NFC and RFID, How It Will Change Mobile Officiella schemat här.

Having Fun Yet? 10 Usability Heuristics For Games Officiella schemat här.

Avoiding the 11th Hour Sh*storm Officiella schemat här.

Tisdag, 15 mars

Made It So (Interface Makers in Movies) Officiella schemat här.

Learning 2025: School Is out Forever Officiella schemat här.

Gamestorming Officiella schemat här.

Adaptive Path: 10 Years Of Making Things Awesome-r Officiella schemat här.

Lean UX: Getting Out of the Deliverables Business Officiella schemat här.

Taming the Monkey Mind: Yoga and Creative Focus Officiella schemat här.

Så där ja! Vi ses i Austin :)